הלקוח שלך מחפש אותך בסלולרי ואתה לא שם

09/01/2013 | מוטי סחראי | תגובה אחת

אחד הדברים (היחידים) שבכל העולם מסכימים עליו, הוא העובדה שהעולם עובר להשתמש יותר ויותר במכשירים ניידים – סמארטפונים וטאבלטים, או בקיצור – מובייל (Mobile) ופחות במחשבים לצורך גלישה באינטרנט.
ומכיוון שהאינטרנט משמש כערוץ שיווק מרכזי (למעשה האינטרנט הוא אוסף עצום של ערוצי שיווק), יש לכך קשר ישיר לתוצאות העסקיות של כל החברות בעולם המערבי בשנים הקרובות.
כן, גם לתוצאות של החברה שלך.

  • כבר ב – 2011 מכירות של מכשירים סלולריים עברו את המכירות של מחשבי PC.
  • בחודש מרץ 2012 אפל מכרה יותר מכשירי אייפד (iPad) מכל מחשב PC אחר.
  • באותו חודש, דיווחה המוציאה לאור של אנציקלופדיה בריטניקה שהיא מפסיקה להדפיס את האנציקלופדיה ועוברת לגרסה דיגיטלית.

מה לעשות עם המידע הזה ?

הנתונים הם חד משמעיים – העולם עובר ל-מובייל.
זה לא תהיה טעות להניח שחלק (אולי חלק גדול) מהגולשים דרך מובייל הם בני נוער, אבל זו תהיה טעות גדולה מאד להניח שהמצב יישאר כך לאורך זמן. העולם משתנה, ואתם רוצים להיות מוכנים לשינוי הזה.

הנה כמה דברים שכדאי לכם לעשות על מנת לא להיתפס "עם המכנסיים למטה"

  1. רואים אותך בסלולר ?
    לא משנה מה אתם מוכרים או למי אתם מוכרים, אם אתר האינטרנט של החברה אינו מתאים לצפייה דרך סמארטפונים וטאבלטים אתם צריכים לפעול ועכשיו.
    החדשות הטובות הן, שהתאמה של אתר אינטרנט לצפיה דרך מכשירי מובייל הינה פשוטה ולא יקרה. אתם לא צריכים לפתח אפליקציה ייעודית למובייל, רק לדאוג שאפשר לראות את האתר במכשירים אלו.

     
  2. לראות את ההזדמנות
    למרות ששינוי תמיד מלווה בחששות, יש כאן הזדמנות אמתית לחשיפה יעילה מאד לקהל.
    לא משנה אם הלקוחות שלכם הם בכירים בתאגידי ענק, יצרנים קטנים או לקוחות פרטיים – בסופו של דבר מדובר באנשים, ויש מעט מאד אנשים שלא משתמשים בסלולרי שלהם כדי לגלוש או לבצע פעולות.

     
  3. ניתוח הרגלי השימוש
    בדקו את הרגלי צריכת המדיה של הלקוחות הטובים שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשאול אותם. דברו עם הלקוחות שלכם (עם מקבלי ההחלטות) ושאלו אותם איך הם משתמשים בסמארטפון שלהם. אילו פעולות הם מעדיפים לבצע דרך הסמארטפון ואילו דרך המחשב, באילו אפליקציות הם משתמשים, מה תדירות השימוש שלהם במכשירים אלו. בצעו סקר נרחב. דברו עם כמה עשרות לקוחות (או לקוחות פוטנציאליים) לפחות.

     
  4. פרסום בסלולר
    אם מצאתם שחלק ניכר מהלקוחות שלכם משתמשים בסמארטפון באופן קבוע, ואתם מזהים דפוסי שימוש חוזרים (אפליקציות שרבים משתמשים בהם, מידע ספציפי שרבים מחפשים, אתרים מסוימים שרבים גולשים אליהם וכו') יש כאן הזדמנות אמתית "לתפוס" אותם במקום שסביר להניח (לפחות כרגע) שהמתחרים שלכם לא נמצאים בו.
    יתרון נוסף הוא, שלפחות כרגע, הפרסום בסלולר הוא פרסום זול.

ממה להיזהר ?

שלושה דברים חשובים שאתם צריכים לזכור:

  1. פרסמו נכון
    לא משנה באיזו מדיה אתם מפרסמים (עיתון, רדיו, דואר אלקטרוני, אתר אינטרנט, סלולר וכו') אתם צריכים לעשות פרסום יעיל.
    הפרסום היעיל ביותר הוא פרסום דו שלבי (בו מציעים ללקוח לקבל מתנה בחינם כדי לגרום לו ליצור קשר) וכזה שפונה לרגש של הלקוח ולא לשכל שלו.
    אם תרצה לקרוא עוד על הטעויות הנפוצות בפרסום ואיך לעשות פרסום שעובד, תוכל לקרוא כאן.
  1. אל תנסו את זה בבית
    פרסום בסלולר הוא לא דבר שאתם רוצים לעשות בעצמכם, אלא אם כן למדתם את הנושא לעומק. אל תנסו לחסוך במקום שיעלה לכם הרבה יותר. תנו למומחה בתחום לעשות עבורכם את הקמפיין. זה ייתן לכם תוצאות טובות יותר ובסופו של דבר גם יעלה לכם פחות.

     
  2. הכה את המומחה
    כמו בכל תחום, גם לפרסום בסלולר יש מומחים שיכולים לעזור לכם לייצר תוצאות טובות יותר, אבל כמו בכל תחום, גם כאן חלק מהמומחים יודעים מעט מאד, והחליטו להכריז על עצמם במומחים מבלי שהם יכולים באמת "לספק את הסחורה".
    במקרה של פרסום בסלולר, צריך להיזהר אפילו יותר, משום שמדובר בתחום חדש, וקשה לבחון הצלחות קודמות. לכן, היו זהירים בבחירת אנשי המקצוע איתם אתם עובדים.
    דרשו לראות תוצאות אמיתיות של לקוחות ודברו עם אותם לקוחות.
    אם יש איש מקצוע שנראה לכם רציני ואין עדיין תוצאות שאפשר לראות (כמו שאמרנו – התחום חדש יחסית) דרשו לקבל אחריות על תוצאות הקמפיין. אל תתפשרו על כך.

המון הצלחה,
מוטי סחראי.

 

 

 

 

 

 

111 שתף בפייסבוק

תגובה אחת על “הלקוח שלך מחפש אותך בסלולרי ואתה לא שם”

  1. מאת עודד:

    בנוסף לדברים המדוייקים שציינת, גם חשוב להסביר לאנשים על ההבדלים בין הפרסום/שיווק/קידום בסלולר לזה שבמחשבים רגילים. לא כל משווק ומפרסם מודע להבדלים אלו ואת המחיר משלם בסופו של דבר הלקוח.

כתיבת תגובה